marți, 2 iunie 2009

Poezii

http://www.youtube.com/watch?v=F5YauH2zw4Y

Cantec de ziua mamei-Savatie Bostovoi
Viaţa nu trece, ci se prelungeşteO ştiu şi eu, şi tu, de bună samă,Şi nimenea, iubind, nu-mbătrîneşte,Ci ca o stea, spre ziuă, se destramă.
Copiii, ştii, nu cresc, ci doar devin,La rîndul lor, părinţi şi se-nfăşoarăÎntr-un surîs născut dintr-un suspinCe se repetă, vai, a cîta oară.
Îţi simt ades atingerea de mînăCum buclele de prunc mi le destramăŞi văd în vis căluţi de plastelinăPe care mi-i făceai cu grijă, mamă.
Azi părul meu de-acuma e căruntŞi vîntul singuratec mi-l răsfiră,Dar am în piept o inimă de pruncŞi-ţi dăruiesc un crai cîntînd la liră.
Viaţa nu trece, ci se prelungeşte!O ştii şi tu, şi eu, iubită mamă,Că nimenea, iubind, nu-mbătrîneşte,Ci ca o stea, spre ziuă, se destramă…




CLXXXIIIde Vasile Voiculescu

Mereu cerşim vieţii ani mai mulţi, aşa-s neştire,Ne răzvrătim, ne plângem de pierderea noastră,Şi încă nu-nţelegem că fără de iubireSe vestejeşte Timpul în noi ca floarea-n glastră;Rupt din eternitate, el vrea ţărâm asemeniDin care-altoiul şubred să-şi tragă seva nouă;Noi îl primim cu gheaţă şi-l răsădim îcremeniCând Dragostea-i unica vecie dată nouă.Ci-n van acum te mânii pe mine şi m-arunci,Minunile iubirii n-au staile pe lume;Ca Lazăr la auzul duioaselor porunci,Oricând şi ori de unde mă vei striga pe nume,Chiar de-aş zăcea în groapă cu lespedea pe mine,Tot m-aş scula din moarte ca să alerg la tine.


Noapte linistitaDecember 26th, 2007
Noapte linistita, noapte desfatata,Nasti în toata vremea ce-ai rodit odata.Steaua calatoare, lenesa’n amiezi,Din genunea clipei ritmic o’ntrupeziSi mi-o urci în tinda, lumea s’o cuprindaCa o nestemata prinsa pe oglinda.Cine te citeste, cine mi te-arata,Noapte linistita, noapte desfatata?Fluier cu ciobanii, cânt cu ei din flautSi pe la’nceputul cronicii te caut,Mintea sa mi-o stâmpar, cum de încapusiÎn masura vremii dintre doi tarusi?Umblu’n cartea toata, esti mereu în carte.Foaia te desparte, fata nu te’mparte.Îmi surâzi din slova paginii deschiseSi din tot cuprinsul filelor nescrise,Zilnic daruindu-mi viata
pintenoaga,Ca o rugaciune scrisa pe zaloaga.Si cântari de leagan cânti ca si-a altadataTot atât de vie si adevarata,Limpede’n vecie, limpede’n clipita,Noapte minunata, noapte linistita!
Bartolomeu Valeriu Anania

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune ce crezi!

Icoane ale tuturor sfinţilor de peste an